9 Mart 2016 Çarşamba

Trileçe Tatlısı Tarifi


Son zamanların moda tatlısı trileçe efendim. Bizde yaptık kursta. Ben hiç yememiştim ama daha önce hazırını yemiş olan arkadaşlar bizim yaptığımızı daha çok beğendiler.Ben ilk kez yediğim için kıyas yapamıyorum ama güzel hafif bir tatlı olduğunu söyleye bilirim sizde yapın bakalım beğenecek
misiniz.


MALZEMELER

5 yumurta
10 yemek kaşığı şeker
10 yemek kaşığı un
1 su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı irmik
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya



Şerbeti İçin

4 su bardağı süt
1 paket krema
5 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı süt tozu

Karameli İçin

5 yemek kaşığı şeker
1 paket krema
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı margarin

YAPILIŞI

Yumurta şeker ile çırpılır.
Üzerine sıvı yağ ve diğer malzemeler ilave edilir.
İyice çırpılır.
Kalıba dökülür.
170 derece fırında 35-40 dakika kadar pişirilir.
Sonra şerbeti hazırlanır.
Kek ılıkken kesilir.
Şerbet üstüne dökülür.






Karamelin Yapılışı

Şeker tavada kavrulur.
Krema ve margarin koyulur.
Hızlı hızlı karıştırılır.

Son olarak karamel de kekin üzerine dökülür ve soğuk servis edilir.

AFİYET OLSUN :)


4 yorum:

  1. Bu tatlıyı evde yapmayı hiç denememiştim.Tarifine uyup deneyeceğim canım .Eline sağlık. Bu arada takipteyim senide beklerim :) http://dogamucizelerii.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim bende geliyorum şimdi sayfaniza:)

    YanıtlaSil
  3. Bende denicem kesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin bir gece dolapta bekletmenizi tavsiye ederim 😉sevgiler

      Sil