24 Mart 2016 Perşembe

Sandal Böreği Tarifi

Sandal Böreği


  Merhabalar :)

Dikkat ettim de hiç börek tarifi yazmamışım bu günde bir börek tarifi paylaşmak istedim. Kursta bir sürü börek tarifi öğrendik aslında ama kendimiz açtık hiç hazır yufka ile yapmadık. Zamanla kendi açtığımız böreklerin tarifini de verebilirim isterseniz ama genelde artık herkes hazır yufkadan yapıyor börekleri hem vakitten tasarruf hemde eğer aniden bir misafirimiz gelecekse pratik olsun istiyoruz.Şahsen ben hazır yufkayı daha çok seviyorum :)


Gelelim sandal böreğimizin tarifine

Malzemeler

3 adet yufka
250 gram beyaz peynir
2 adet yumurta
100 milim süt
100 milim sıvı yağ
Maydanoz
Kaşar peynir




Yapılışı

Yufka sekize bölünür. Sigara böreği yaparken kestigimiz gibi.
Bir kaba yumurta,süt ve sıvı yağ karışımı hazırlanır.
Kesilen yufkalar bu karışımla yağlanır.
Üçgenin büyük kısmı rulo şeklinde sarılır.
Sarılan iki uç ortada birleştirilir.
Altta kalan ucu ters çevirerek içe doğru katlanır.
Ortaya iç malzeme yani peynir ve maydanoz karışımı ve onunda üstüne rendelenmiş kaşar.
Son olarak yumurta sarısı sürülür ve 200 derece fırında 20-25 dakika kadar pişirilir.


Yapılışını elimden geldiğince ifade etmeye çalıştım son resimde dahada belli olmuştur diye düşünüyorum.
 Yorumlarınızı bekliyorum.

AFİYET OLSUN

HOŞÇA KALIN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder