8 Mart 2016 Salı

Şerit Poğaça Tarifi

Şerit Poğaça

Pasta kursuna gittiğimi artık herkes biliyordur. :) Pasta kursu ama pastanın yanında poğaça,börek,kurabiye,sütlü ve şerbetli tatlılar hatta salata tarifleri bile öğreniyoruz. Açıkçası kursa gitmeden önce bu tarz şeyler yapmayı bilmiyordum yemek yapmaya pek hevesimde yoktu 25 yaşına geldim doğru düzgün mutfağa girmemiştim.Bunun tabi hamarat hızlı,genç bir anneye sahip olmakla ilgili olduğunu söylemeliyim birazda merak etmiyordum sanırım nasılsa yapan vardı ben sadece yiyici idim. :) Ne olduysa bana son 1 senedir böyle kekler poğaçalar yapma hevesi,isteği geldi ve kursa yazıldım. Nereden nereye şimdi bir blogum var ve yemek tariflerini öğrenmişim de sizlerle paylaşıyorum :)


Gelelim şerit poğaçaya bu poğaça kesinlikle benim favorim kursta öğrendikten sonra evde de bir kaç kez yaptım ve çok güzel oldu herkesler de beğendi :)

MALZEMELER

3 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ
3 çay kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 paket kuru maya
2 yumurta birinin sarısı üzerine
8-10 bardak un    Not: Çok un yiyor ama 2 tepsi çıkıyor

İçi İçin

Biz beyaz peynir koyduk tercih sizin kıymalı,sucuklu ne isterseniz size kalmış


YAPILIŞI

Hamur yoğurulur.
Mayalandırılır.
Ceviz büyüklüğünde parçalar merdane yardımıyla açılır.
Bir tarafı çizgiler halinde kesilir.
Diğer kısmına peynir yerleştirilir.
Rulo şeklinde sarılır.
"peynir koyduğunuz yerden çizikler attığınız yere doğru rulo yapılır"
Fırın tepsisine yerleştirilir.
Üzerine yumurta sarısı sürülür.
200 derece fırında pişirilir.

Afiyet olsun

Anlamadığınız ya da merak ettiğiniz şeyler varsa sorabilirsiniz

Hoşça kalın


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder