22 Şubat 2016 Pazartesi

Mustafa Ceceli - Emri Olur

Merhabalar arkadaşlar malumunuz hayatımızın olmazsa olmazıdır müzik ve ben bu gün sizlere sesiyle,yorumuyla,şarkılarıyla ve aynı zamanda kişiliğiyle de çok beğendiğim birinden Mustafa Ceceli'den bahsetmek istiyorum.

Unutamam şarkısıyla girdi hayatımıza gerçi aranjörlük yaparak başlamış bu işte ve hala bir çok sanatçıya aranjörlük yapmakta ama ben onu Unutamam la tanıdım. "ama benim ciğerim yanar" diye diklere  çıktığında aman Yarabbi demiştim bu nasıl ses :) Sonrasında hastalıkta sağlıkta,dön,tenlerin seçimi,limon çiçekleri gibi hit şarkıların olduğu "BEKLE" albümünü çıkardı piyasaya bir diğer albümü "ES" de yine esti geçti ve sevgilim,bir yanlış kaç doğru,aşk döşeği gibi severek dinlediğimiz şarkılarla buluşturdu bizi sonrasında "KALPTEN"albümüyle de  kalbimizden vurdu bizi hüsran,illede aşk,gül rengi gibi güzel şarkılara imzasını atarak.

Ve son olarak 2015 yılında  "Aşk İçin Gelmişiz"i dini müziklerin ilahilerin olduğu albümünü çıkardı.Ben yürürüm yane yane,sevdiğim seni mabuduma ilahileri seslendirdiği albümünde


 Sultanım adlı esere klip çekti. Daha bu albümünün tanıtımı konserleri devam ederken,Ceceli Bu yılın başında  "Emri olur" adlı eseriyle karşımıza çıktı.


Emri olur'un sözü ve bestesi İslami camianın tanınan isimlerinden Mustafa Cihat'a ait sanatçı bu seferi 2007 de çıkardığı albümünde seslendirmiş.Mustafa Ceceli yaklaşık 10 yıl sonra bu eseri seslendirmiş çokta güzel olmuş eserin sözlerini ve yazılış hikayesini paylaşmak istiyorum sizlerle.


Taş bassın yerime değdi,gönlüne
Emri olur başım gözüm üstüne

Bakmasın demiş bir daha yüzüme
Emri olur inansın bu sözüme

Almasın demiş adımı diline
Vay ben ölem,atın toprak üstüme

Eserin hikayesi ise şöyle; Vahşi Hz. Hamza'yı şehit ettiğinde Peygamber Efendimiz(S.A.V) Hamzayı şehit edenin Vahşi olduğunu öğrenmiş ve çok hiddetlenmişti.

Zaman geçip Vahşi bir vesile ile Müslüman olduğunda Peygamber Efendimizin karşısına geçip "Ben geldim ya Rasullah Müslümanım artık"diyecekti.Ancak Peygamber Efendimiz (S.A.V) bu duruma çok sevinse de Vahşiye baktığında amcasını hatırlıyordu şehitlik anını.Bu yüzden "benim karşıma çıkmasın" diyecekti "seni görünce amcam aklıma geliyor üzülüyorum"

Vahşi Peygamber Efendimizin (S.A.V) sözünü dinleyip gözüne görünmeyecekti. Herkes mescitte namaz kılarken o sütunlar arkasında namazını kılıyordu.Yani Rasullah a bu kadar yakın olup ona dokunamamak Vahşiyi çok üzüyordu.Sonrasında Peygamber Efendimiz (S.A.V) vefat edecekti ama Hz. Vahşi hala mescit arkasındadır, ağlar,üzülür dokunamamış dır Rasullah'a ve işte o zaman bir ses yükseliyordu.
Vahşi....! Ne bekliyorsun?mescit seni bekler,git artık mescide. Sanki zaman durmuştu,artık Vahşi huzurdaydı.

Eser bu hikayeden esinlenerek yazılmıştır. Vahşi öyle bir sahabe ki Peygamber Efendimiz'e (S.A.V) o kadar yakın olduğu halde hiç dokunamamış dı. Onunda imtihanı buydu.

Eser ve hikayesi beni çok etkiledi arkadaşlar hele ki Mustafa Ceceli yorumuyla sizinde seveceğinize inanıyorum.

Okuduğunuz İçin Teşekkürler



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder