20 Şubat 2016 Cumartesi

Keçe İşinden Klozet Takımı Nasıl Yapılır



           Merhaba arkadaşlar bu gün sizlerle keçeyle yaptığım klozet takımımı paylaşmak istiyorum.
Öncelikle ben koltuk kaplamalarında kullanılan kadife bir kumaş buldum farklı renkleri de vardı ama en çok resimde gördüğünüz rengi beğendim. Bu arada bu kumaşı da pazarda buldum arkadaşlar pazarda öyle güzel kumaşlar var ki üstelik dükkanlardaki kumaşların yarısına bazen dahada uygununa sadece biraz kurcalamak gerekiyor tezgahları ben küçük bir ilçede yaşıyorum büyük şehirlerin pazarlarında kim bilir neler neler vardır. Eğer İstanbul,Bursa gibi yerlerde yaşıyorsanız çok şanslısınız.


           Aslında ben yumuşak keçe denen ya da saç keçe olarak bilinen keçeyle yapmayı düşünmüştüm, ama kumaşım biraz sert kaldığı için tutmadı kurs hocam bu resimde gördüğünüz keçelerle de güzel olacağını ve daha kolay olacağını söyleyince bu kalıp keçelerle yaptım tuhafiyeden metreyle aldım istediğim renkleri yarımşar metre aldım yeşil,beyaz,mor ve sarı olarak seçtim renklerini.

           İplerimi de 3 renk sarı,mor ve yeşil olarak aldım. Yabalının iplerini kullandım,simli işleme ipliği deniyor kullandığım ipe alacak olursanız böyle bulabilirsiniz.

           Teknik olarak sadece dallarında zincir işi tekniğini kullandım onun dışında keçeleri mi çiçek ve yapraklar şeklinde kestim.Çiçeklerim üç boyutlu şekilde siz tek çiçekte yapabilirsiniz benim ki baya gösterişli oldu.Büyük boy mor çiçek,orta boy beyaz çiçek,küçük boy mor çiçek kestim ortasına da ufak bir yuvarlak kestim sarı keçeden zaten resimlerde de görüyorsunuz. Sonra keçelerimi kumaşıma monte ettim.

        İşlemeler bittikten sonra altına elyaf koydum ve altını astarlık pamuklu bir kumaşla kapladım,başka bir arkadaşım altına kaymaz kumaşlardan dikmiş buda güzel bir düşünce olmuş.
         Gelelim bir klozet takımının bana ne kadara mal olduğuna.Size tek tek bütün aldığım malzemelerinin fiyatlarını yazmaya.

-Kumaşı mı 5 lira ya aldım
-Keçelerimin toplamı 14 lira (4 renk yarımşar metre aldım)
-İplerim tanesi 1,25 kuruş,marka yabalı
-Elyafı tam hatırlamıyorum arkadaşlar 5,10 lira civarıydı.
-Astarlık kumaşı mı 2 lira
Yani 35,40 lira civara mal ettim. 

        Umarım faydalı bir yazı olmuştur arkadaşlar.Okuduğunuz için teşekkür ederim.
           
  Sevgilerimle


2 yorum:

  1. Merhaba, çok güzel bir çalışma olmuş ellerinize sağlık. Çok beğendim. :)

    YanıtlaSil
  2. Begenmene sevindim çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil