22 Mart 2018 Perşembe

Punç (panç) İşi - El Emeklerim



Merhaba kızlar :)

Uzun zamandır yapılışını görüp,beğendiğim ve yapmayı düşündüğüm panç işini öğrenmiş bulunmaktayım. Öğrendim derken sanki zor bir şeymiş gibi söylediğime bakmayın çok basit ve çok keyifli bir iş aynı zamanda çabuk ilerliyor oluşu çok hoşuma gitti. Bir işten hemen sıkılan tiplerden biriyseniz o zaman bu iş sizlik diyebiliriz.

Ben ilk öğrencelik olsun diye ufak bir havluda denedim evde olan havluyu kullandım ama krem rengi havlulara işlemek daha mantıklı iş kendini daha iyi ve güzel gösteriyor benden söylemesi.





Yapmayı düşünenler için;

Öncelikle  modelinize ve renklerinize karar vermeniz gerekiyor arkadaşlar, sonrasında havlunun arka kısmına modelinizi çiziyorsunuz.


Arkaya çizme sebebimiz arkadan işleniyor olması.

Sonrasında panç işi için üretilmiş özel iğnesi ile çok minik aralıklar ile çizdiğiniz modelin üzerinden iğnesini batıp çıkmanız. Bata çıka, bata çıka modeli tamamen dolduruyorsunuz. Havlunun önünü çevirdiğinizde ortaya güzel bir manzara çıkmış oluyor.


 İlk başta biraz zorlana bilirsiniz bazen aralığı fazla bırakıp önü çevirdiğinizde boşluklar görebilirsiniz o zaman o boşlukların üstüne tekrar bat çık yaparak doldurabilirsiniz.

İşlemeniz bittikten sonra tutkal,soğuk ya da sıcak silikon ile hafifçe yapıştırmanız gerekiyor sökülmemesi için.


İşin maddi kısmına gelirsek

Küçük havlular 6 lira

Panç ipleri tane 1,5 lira

Panç iğnesi bütün aparatları ile birlikte 15 lira

Son olarak yapıştırmak için tutkal boyutlarına göre değişiyor ufak olanlar 5 lira civarında.


Bu arada ben öğrenmek için ufak havluda denedim ama paspas,klozet takımı,bebek battaniyesi,kırlent,seccade ve daha bir çok şey yapılabiliyor ve çokta güzel oluyor. Benden söylemesi.

Okuduğunuz için teşekkürler,

Şimdilik HOŞÇAKALIN :)

6 yorum:

  1. ayy ne güzel bişi yapmışın. bunu bir ara koyayım bloguma da herkes öğrensiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım paylaşırsan memnun olurum 😍

      Sil
  2. Ellerinize sağlık, el işi merakımı profilinizde geliştireceğim. Harika ve emek kokan ürünler adeta...ellerinize sağlık. Blogunuzu takibe aldım, sevgiyle kalın :)

    YanıtlaSil