3 Temmuz 2017 Pazartesi

Simli Nakış İpi İle Runner Yapımı - El Emeklerim



Uzun zamandır işlediğim nakışları paylaşmıyordum,kanaviçenin yanı sıra el nakışı da işliyorum ve çok seviyorum. Yaklaşık 3 yıllar bazen büyük bazen küçük işler yaptım nakıştan,onları da zaman zaman paylaştım.

Bu gün üzerinde baya uğraştığım runner'ımı paylaşmak istedim sizlerle araya kanaviçe'den havlular,panolar falan sıkıştırdığım için çok uzun zaman oldu başlayalı ama yeni bitirdim. Allah'dan tam şu sıcaklar bastırmadan bitti de yoksa ebedi bitmezdi :) Zira sıcaklarda böyle şeylerle hiç uğraşasım gelmiyor ama kışın işlemekten çok zevk alıyorum. O yüzden havalar serinleyene kadar bu tarz işlere ara veriyorum. :)




Runner kumaşını pazarda bulmuştum bazı kumaşlar metre ile satılırken bazı kumaşlar parça halinde 1 liraya 2 liraya falan satılıyor beğendiğim,değerlendirebileceğim gibi olanları alıyorum bende. Yani runner yaparım diye alınmış bir kumaş değildi. Sonradan bundan güzel bir runner olur diye düşündüm. :)

Resimler de çok uğraşsam da tam rengini belli etmedi değişik bir kumaş çünkü mürdüm renginde  ve simli bir kumaş. Görenlerin de çok beğenip nereden buldun bu kumaşı dedikleri çok oldu.



Herkes de olan şeyleri pek sevmediğim için değişik şeyler her zaman dikkatimi çeker. O yüzden bu tarz şeyleri hazır almaktansa kendim yapmayı tercih ediyorum. Kendi zevkime ve istediğim renklere göre yapmak hoşuma gidiyor.


Gelelim kullandığım malzemelere

2 tane gri ya da gümüş diyelim sim kullandım tanesi 6 liradan 12 lira iplere verdim.

Kumaşı dediğim gibi pazardan parça olarak bulmuştum çok önce aldığım için net hatırlamıyorum ama 1 bilemedin 2 lira falandır diye düşünüyorum :)

Ufak boncuklar kullandım,bir avuç kadar boncuğu 3,50 liraya aldım. Bu arada boncukları takı malzemeleri satan bir dükkandan aldım.


Boncukları kumaşa tutturmak için kopmaz iplerden kullandım, onuda yine boncukçu dan 2,50 liraya aldım.

Yapılışına gelirsek nakış dergilerindeki modellerden bulduğumuz motifi önce kalıp kağıdına çizdim, sonra karbon kağıdı kullanarak kumaşın üzerinden kurşun kalemle çizdim.

Kumaşın üzerine çizdikten sonra gördüğünüz modeldeki çiçeklerin içini SARMA tekniği ile doldurdum. Dallarını ve ortadaki çarpı şeklindeki çizgilerin üzerini ZİNCİR işi tekniği ile işledim.

2 teknik kullanarak işlememi bitirdim, ama sadece simle işlemek hiçte akıl karı değilmiş :) Fakat kumaşım başka bir renk kaldıracak gibi olmadığı için sadece simle daha güzel olacağı için mecbur böyle oldu. Sonucu güzel oldu ama işte baya uzun sürünce sıkıldım açıkçası :)


Simle işleme işim bittikten sonra çiçeklerin içlerini ve runner'ın orta kısmındaki zincirlerin birleştiği yerlere de birer tane minik boncuk tutturdum. Boncuk işleme işi bu işin en basit ve zevkli işiydi.:)

Sonuçta sanırım ortaya güzel bir iş çıktı. Umarım beğenirsiniz.

Bu kadar sıkıldığımı söyledikten sonra siz yapmayı düşünür müsünüz bilmem ama eğer düşünürseniz elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. :)

Şimdilik Hoşçakalın😍😍
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder