17 Ağustos 2017 Perşembe

17 Ağustos 1999 Depremi



Tam 18 yıl geçmiş depremin üstünden o yıl doğan bebekler şu an 18 yaşında Üniversite öğrencisi oldular belki de. Zaman hızla akıp geçerken geriye dönüp bakınca insan şaşırıyor bu kadar yılın geçmiş olmasına.

 Yaşamayana sadece duyana ya da ekranda izleyene kolay gelen şeyler, zamanın geçmesi ya da hatırlamak,anmak bu günü fakat yaşayanlar üstelikte ağır yaşayanlar için bu günü hatırlamak,anmak ne kadar doğru bilemiyorum.

Çünkü insan yaşadığı kötü günleri unutmak ve asla hatırlamak istemez ama biz her yıl bu günü hatırlıyoruz. Televizyonlarda internet ortamında vesaire bu görüntüleri görüyoruz. Ben Kocaeli'nde yaşıyorum ve depremi de Kocaeli'nde yaşadım. Fakat çok şükür ki ne evim yıkıldı enkaz altında kaldım ne de ailemden birini bu acı ve kabus dolu gecede kaybettim. Demem o ki acı bir tablo değildi benim ki belki  ama yinede bu günleri yaşamak bu korkuyu yaşamak bile oldukça kötüydü.



Üstelik o yıl 9 yaşında küçük bir çocuk olduğum için o yıkıntıları görmek,televizyonda o vahşet görüntüleri,enkaz altından kurtarılanları görmek bunlar beni çok korkutmuş ve yalnız başıma kalmaktan hatta kendi kendime bir odadan diğerine gitmekten bile korktuğumu hatırlıyorum. Koskoca insanların bile çok korktuklarını düşünürsek küçük bir çocuk olarak ben ve benim yaşımdaki tam her şeyi anlamakla anlamamak arasında olduğumuz bir dönemde bunları yaşamak oldukça etkilenmemize sebep olmuştu.

Öte yandan çocuk her  herde çocuk derler ya aynen öyle çadırlarda kalmaktan keyif aldığımı ve dışarıda yatmanın değişik bir deneyim olduğunu düşünüp bunu oyun haline getirdiğimi de hatırlıyorum. Aslında beni korkutan deprem değildi çünkü küçüktüm ve sarsıntıları bazen fark etmiyordum bile ama insanların çığlıkları ve yıkık binalar görmekti beni asıl etkileyen.

Asıl söylemek istediğim benim neler yaşadığım değil aslında bu günü anmanın dediğim gibi bu günde belki enkaz altında günlerce kalmış ya da ailesini kaybetmiş insanlara bu günü,
acı görüntüleri tekrar yayınlayarak aynı şeyleri tekrar tekrar yaşatmak ne kadar doğru yani sizce doğru mu?

Unutalım hep birlikte yok sayalım demiyorum tabi ki ama insanların yaralarını deşmeden olsa keşke diyorum naçizane fikrim.

Onun dışında önlem almak ve bu doğa olaylarının farkında olmak açısından bu ve böyle günler unutulmamalı yani evlerin deprem yönetmeliğine göre yapılması gibi büyük önlemler alınmalı. Sadece deprem esnasında yere yatın,şu pozisyonda durun demekle olmuyor bu işler çünkü o panik anında bu öğrenilenler maalesef unutuluyor tabi bunlarda benim düşüncelerim sizlere göre doğru olmaya bilir ama bence en önemli şey yaşadığımız yerin sağlam inşa edilmiş olması.

 Rabbim böyle şeyleri bir daha yaşatmasın diye temenni ederken inandırıcı olamam çünkü bu bizim ülkemizin özellikle Marmara bölgesinin bir kaderi gibi kaldı ki son aylarda Ege bölgesinde de sık sık depremler olmakta bu gerçeğe alışmamız gerekiyor sanırım. Belki şöyle söylesem daha doğru olur oturduğumuz evler biran önce daha güvenli hale gelir ve depremlerde can kayıpları yaşamayız.

17 Ağustos depremini yaşayan herkese tekrardan geçmişler olsun. Yazımı okuduğunuz için teşekkürler.

4 yorum:

  1. Öncelikle geçmiş olsun demek istiyorum. Depremi yaşamış birinin karşısında konuşmak haddimiz değil aslında.

    Belki haklısın. Acı görüntülerin yayınlanması senin gibi depremi bizzat yaşamış kişilerde travmaya sebep olması doğru olabilir. Bu açıdan düşünmemiştim açıkçası. Bir yandan sana katılmakla birlikte, bu görüntülerin belki etkin tedbirlerin alınması yönünde harekete geçirici olduğunu da düşünüyorum. İnsanların nasıl bir tehlikede olduklarını bir türlü fark edememeleri beni kaygılandırıyor. Kesinlikle ve bir an önce deprem yönetmeliğine uygun olmayan evler yıkılıp çok sağlam binalar yapılmalı. Bu konuda ben de bir yazı yayınlamıştım. Yayınlama tarihi olarak da 17 Ağustos'u seçmiştim fakat sonra sabredemeyip öncesinde yayınladım.

    Umarım yaşananlardan gerçek anlamda ders almayı bilip gerekli tedbirleri alırız. Tabii ki olmasın diye dua edeceğiz o başka, fakat bizim baştan sona yenilememiz gereken evlerimiz var bunu unutmamalıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İnşallah biran önce önlemler alınır ve artık can kayıpları yaşanmaz

      Sil
  2. Yabancı şarkılar mı arıyorsunuz? Aradığınız yabancı şarkılar burada: yabancı şarkılar 2021

    YanıtlaSil
  3. Çocuklarınız için bir birinden güzel masallar dinlemek için tıklayın
    Sesli Masal Dinle

    YanıtlaSil