21 Haziran 2017 Çarşamba

Nefis Baklava Tarifi



Bayrama yaklaştığımız şu son günlerde eminim bir çok evde hazırlıklar başlamıştır. Temizlikler,alışverişler,baklavalar yapılmaya başlanmıştır. Bende size bu konuda biraz yardımcı olayım istedim. Güzel bir baklava tarifi vereceğim sizlere.

Yemek kursuna gittiğim günlerde yapmıştık tarifini bu güne saklamıştım bayram yaklaştığında yazarım bunu bloğumda diye düşünmüştüm. :)

Başlıkta da dediğim gibi gerçekten nefis bir tarif bu,esasında ben tatlı sever biriyim. Şerbetli olsun sütlü olsun hepsini çok severim. Fakat bazı şerbetli tatlılar çok ağır oluyor bir dilimi bile hemen kesiyor ve acayip susatıyor beni.

 Bu vereceğim tarifte öyle bir şey olmadı bende, hayatımda ilk defa rekor seviyede baklava yedim. Sadece ben değil kurstaki herkes için bu geçerli. Herkes bol bol yedi o gün tatlıya doyduk.Yalan değil koca tepsinin yarısını yaklaşık 10 kişi bitirdik. :) Geri kalanı da evlere götürmek için pay ettik,evdekilerde çok beğendiler böyle olunca blog da paylaşmak şart olmamış mı sizce de?  :) Bu kadar övgüden sonra gelelim tarife.


MALZEMELER

2 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı sirke
5 su bardağı un

Yufkaları açmak için

1,5 su bardağı nişasta
250 gram eritilmiş tereyağı

İçi için

3 su bardağı ceviz ve ya fındık  "bence cevizli daha güzel oluyor"

Şerbeti için

4 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su
Yarım limon

- Servis sırasında A
ntep fıstığı kullanılabilir

YAPILIŞI

Hamur malzemeleri yoğurulup bezelere ayrılır ve 30 dakika kadar dinlendirilir.

15'li olarak 4 guruba ayrılır,tek tek basta tabağı büyüklüğünde açılır.

Aralarına nişasta serpiştirilerek büyük yufka haline gelene kadar açılır.

Yağlanmış tepsiye yerleştirilir.

Büyük kısımları kesilip tepsinin içine konur.

Diğer yufkalarda da aynı işlem uygulanır.

İkinci katına bol miktarda ceviz konur.

İstenilen şekilde kesilir.

Üzerine eritilmiş tereyağı dökülür.

180 derecelik fırında 1 saat pişirilir.

Şerbeti hazırlanır,soğutulur fırından çıkan baklavanın üzerine dökülür.

Afiyet Olsun :)

Umarım tariften memnun kalırsınız.

Şimdiden hepinizin bayramı kutlu olsun. Sevdiklerinizle mutlu bir bayram geçirmenizi diliyorum.

Hoşçakalın.


1 yorum:

  1. Hamuru o incecik kıvama getirmek biraz zahmetli olsa da (ki artık baklavalık yufka bile var) el emeği ev baklavasının tadı ayrı oluyor her zaman...

    YanıtlaSil