13 Mart 2017 Pazartesi

Ayva Tatlısı Tarifi - Yemek Tariflerim



Merhabalar arkadaşlar, bu hafta kursta Ayva tatlısı yaptık bu aralarda hiç tatlı tarifi yazmadığını fark edince ertelemeden hemen yazmak ve paylaşmak istedim.

Şahsen bildik bir tatlı olmasına rağmen ben daha önce hiç yememiştim,meyve ile pek aram olmadığı için sanırım yapmayı düşünmedim. Kurs vesilesi ile bazı yemediğimiz hatta sevmediğimiz tatları deneyip sever oluyoruz. Sanırım bu hep beraber yapıp, hep beraber yaptıklarımızı yememizden kaynaklanıyor.





Görselliğe önem veren biri olarak misafirinize ikram edeceğiniz güzel bir tatlı olduğunu düşünüyorum. Kursdaki bütün arkadaşlarımın çok beğendiğini referans olarak size söyleyebilirim. Sen beğendin mi? derseniz meyve ile aram olmadığından mütevellit benim tarzım bir tatlı değil ama meyve sever biri iseniz mı meyve sevmeyen benim gibi kişilerin azınlıkta olduğunu düşünüyorum. Hiç yapmadığınız bir deneyin derim. En azından bende hiç yemedim demiyeceğim:)

Gelelim lafı daha da fazla uzatmadan tarife;

MALZEMELER

3 adet ayva "6 adet çıkıyor"

6 kahve fincanı toz şeker

1 adet çubuk tarçın "acayip güzel bir koku veriyor"

10 adet karanfil " mutfakta mis gibi kokuoluyor :)"

Yarım su bardağından biraz fazla su

ÜZERİ İÇİN

İsteğe bağlı olarak kaymak,krem şanti,dondurma,Antep fıstığı,ceviz,fındık

Biz tercihimizi krem şantiyeye yana kullandık.




YAPILIŞI

Ayvalar soyulur,ortasındaki çekirdek kısmı çıkartılır.Kararmaması için limon suyuna konur. "1litre suya yarım limon"

Bütün ayvalar pişirme kabına alınır,ayvaların orta kısmı yukarı gelecek şekilde konur.

Ayva çekirdekleri,tarçın,karanfil,1su bardağı su tencerenin içerisine konur.

Ayvaların ortasına 1kahve fincanı toz şeker dökülür,tencerenin kapağı kapatılır ve orta ateşte kaynamaya bırakılır.

Kaynayınca ocağın en küçük gözüne alınarak kısık ateşte 1-1,5 saat pişirilir.

Soğuduktan sonra kalan şerbetten ayvaların üzerine dökülür ve istenilen malzemeler ile üzeri süslenerek servis edilir.

Afiyet Olsun :)

Hoşçakalın




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder