18 Ekim 2016 Salı

Lebeniye Çorbası - Yemek Tariflerim


Merhabalar arkadaşlar uzun zamandır yemek tarifleri yazmıyordum. Uzun aranın ardından tariflerime geri dönüyorum. Geçen sene pasta kursuna gitmiş ve blogumda gerek pasta gerek kurabiye,poğaça tarzı tarifler yazıyordum.

Bu sene de yemek kursuna başladım ve ana yemek tarifleri öğrenip öğrendiklerimi sizinle paylaşacağım. Ana yemeklerin daha geçerli olduğunu düşünüyorum. Bildik çorbalar yapmak yerine değişik çorba tarifleri öğrenmekte güzel olur diye düşünüyorum.

Geçen hafta ilk günümdü ve ilk günden kurstan memnun kaldım ve inşallah güzel değişik tarifler öğreniriz diyorum. :)

Veee güzel bir çorba tarifiyle başlıyorum :)


Lebeniye Çorbası İçin Malzemeler

1 kase haşlanmış nohut

2 çorba kaşığı pirinç

1 kase süzme yoğurt

Yarım limon

2 yemek kaşığı un

Tuz

Su



KÖFTESİ İÇİN MALZEMELER

200 gram kıyma

1 adet soğan

Tuz

Karabiber

ÜZERİ İÇİN

Tereyağı

Nane

YAPILIŞI

Önce köfte için kıyma,soğan,karabiber ve tuz birleştirilir ve köfteler minik minik yuvarlanır.

Hazırlanan köfteler sıvı yağda kızartılır.

O sırada nohut haşlanır.


Sonrasında çorbayı yapacağımız tencerede su ısıtılır içerisine pirinç ve haşladığımız nohut ilave edilir.

Çorbanın terbiyesi yapılır.

Sonrasında yoğurt ve köfteler içine ilave edilir.

Sonra ufak bir tencere ya da tavada yağda kuru nane pişirilir ve çorbanın üzerine ilave edilir.

Köftelerin aynı boyda olmasına özen gösterirseniz yağda kızartırken hepsi aynı anda kızarmış olur,küçük olanların yanmasını önlemiş olursunuz





Biz çok küçük küçük yaptık ama biraz büyük yapabilirsiniz lakin küçük küçük yapmak zamanınızı alabilir. :)

Ben çorbayı çok beğendim sizinde beğeneceğinizi düşünüyorum. Hem lezzetli hemde içinde nohut ve kıyma olduğu için doyurucu bir çorba oldu.

Şimdiden yapacak olanlara Afiyet Olsun.

HOŞÇA KALIN









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder