27 Ekim 2016 Perşembe

Kanaviçe - Etamin İşinden Kolye Yapımı


Merhabalar kızçeler adeta internet fenomeni olmuş bu kolyelerden bende yaptım en sonunda. :)

O kadar çok görüyordum ki bayılıyordum gerek kanaviçe gerek brezilya nakışından olsun çok hoşuma gidiyordu. Uzun zamandır da aklımdaydı malzemelerimi de uzun zaman önce almıştım.

Ben kanaviçe işinden yapmayı tercih ettim. Kullandığım kumaşın delikleri sık sık olduğu için yaparken biraz zorlandım hatta görenler nasıl yapabildin delikleri gözükmüyor bile dediler ama heves ve istek olunca zorluk çokta önemli olmuyor. Sizler normal kanaviçelik kumaşlardan kullanabilirsiniz uygulayacağınız modele göre tabi çok büyük bir model seçerseniz kolyenin içine sığdıramaya bilirsiniz.

Örneğin dallı güllü olan modeli normal knaviçelik kumaşa sığdırmak zor olabilir ama harf falan yaparsanız rahatlıkla sığabilir.

Modelleri dergilerden bulabilirsiniz ama internette de anlaşılabilir görseller bulmanız mevcut.

Benim koyduğum resimlerden sayılarını anlamak zor olacaktır delikler küçük olduğu için ama yinede mümkün olduğunda yakından çekmeye çalıştım :)



Şekli seçip uyguladıktan sonra aldığınız kolye uçlarından yaklaşık birer santim kadar pay verip kesmeniz gerekiyor. Bu arada kolye uçlarını takı ve boncuk malzemeleri satan dükkanlardan bulmanız mevcut. Çeşit çeşit kolye uçları var benim aldıklarımdan daha büyük uçlarda var ama çok büyük olması bana kaba geldi aldığım boyutu gayet iyi diye düşünüyorum. :) Yinede tercih meselesi


 Kesme işinden sonra kolyenin içinin boyutunda karton kesmeniz gerekiyor örneğin ben boş bir ilaç kutusunu kolye ucunun içi kadar kestim.

Sonrasında kanaviçeleri kartona  daha sonrada kolye ucuna soğuk silikon yardımıyla iyice yapıştırıyoruz.


Bu arada içine elyaf koyup kabartılıyor normalde ama çok kabarık bir hal aldığı için ben içine elyaf koymadım. Böyle daha güzel oldu diye düşünüyorum.

Siz eğer koymak isterseniz elyaf ya da pamuk yardımıyla biraz kabarta bilirsiniz.





Kolye uçlarının tanesi 1,5 lira zincirler 1 lira toplamda 3 tane aldığım için 7,5 lira ödedim.

İp olarak çamaşır ipeği denen bir ip kullandım iplerin renkleri bende mevcut olduğu için iplere para ödemedim.

Kumaşım da vardı ama alacak olanlar tuhafiyelerde bulabilirler beyazdan sa krem rengi kumaş daha güzel olur diye düşünüyorum. Kolye için alacağınızdan dolayı çok kumaş almanıza gerek yok santimle almanız yeterlidir. Tabi eğer çok yapmayacaksanız.

Umarım beğenmiş sinizdir. Yapmayı düşünenlere şimdiden kolay gelsin. Anlamadığınız ya da akılınıza takılan bir soru varsa sorabilirsiniz.

Okuduğunuz İçin teşekkürler

Hoşça kalın :)

2 yorum:

  1. bu olaya bayılıyorum yahu. vaktim olsa da ben de öğrenip yapsam! muhteşemler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim begenmene sevindim bende çok begeniyordum sonunda yaptim😊

      Sil