3 Ocak 2018 Çarşamba

Soft Pastel Çalışmalarım - Resim # 2


Merhabalar,  geçen yazımda söylediğim gibi bu günde soft pastel çalışmalarımı paylaşıyorum. Soft pasteli ilk kez denedim  daha önce adını bile duymamıştım. Benim gibi duymayanlar için pastel boya gibi bir yapısı var diğer adıyla da toz pastel denen bu boyalar adı gibi toz üflesen uçan,silgi ile çıkan cinsten.

Yapılış şekli de boyaları bol miktarda bastırarak yapmak ve elinizle kağıda iyice yedirmek aynı zamanda iki üç rengi de elinizle kağıda sürttüğünüzde geçişleri  yapmış renkleri birbirine karıştırmış oluyorsunuz.

Bana çok zevkli geldi çok sevdim toz pastel yapmayı ama herkes sevmiyormuş bu çalışmaları elimizle yapıyor olmamız herkesin hoşuna gitmiyor sanırım. Ben renkli boyalarla oynamayı sevdiğim için bu çalışmaları sevdim tabi zorlanmadım desem yalan olur. :)




Bu arada kalem halinde de satılıyor toz pasteller ben onları almayı tercih ettim ama iki türlüsü de yaparken yardımcı oluyor. Aralara girmek için kalem çok iyi olsa da iyice rengi bastırarak vermek açısından diğerlerini tavsiye ederim. Kalemler hemen bitiyor sürekli ucunu açmamız gerekiyor.

En çok lazım olan renk beyaz ve en çabuk biten renkte doğal olarak beyaz,adet olarak alırsanız fazla almanızı öneririm. Kalemleri tane olarak aldım ben hatta aldığım malzemelerle ilgili yazımda var fiyatlarını yazmıştım.


Ayrıca normal resim kağıdına değil dokulu resim kağıtlarına uygulanıyor. Onlarda daha güzel, daha gerçekçi duruyor.   Düz kağıtta yapmak oldukça zor oluyor. Dokulu kağıtların fiyatlarını da kırtasiye alışverişlerim yazımda bulabilirsiniz

Boyama işi bittikten sonra fixlatif ya da saç spreyini üzerine sıkıyoruz ki oraya buraya bulaşmasın, boyaları çıkmasın, resim bozulmasın diye ayrıca spreyi sıkınca daha parlak bir görünüm oluyor.

Üç,dört tane soft pastel deneyiminden sonra artık yavaştan yağlı boya çalışmalarına başlıyorum. Bitirdikçe onları da zaman zaman paylaşırım.

He bu arada akrilik boyalar almıştım geçenlerde onlarla da tuvale aynı yağlı boya gibi resim yapılabiliyormuş. Arada ki fark biri yağ ile biri su ile açılıyor olması ve akrilik boyanın erken yağlı boyanın geç kuruması. Görsel açıdan pek bir fark yok fiyatları aşağı yukarı aynı ama ben indirime girdiği için uygun fiyata bulunca 9 tane falan aldım. Boyalarımı,kullandığım fırçaları da en yakın zamanda yazacağım.

Resme ilgisi olanları yazılarıma beklerim merak edip bu konularla ilgili sormak istediklerinize de elimden geldiğince cevap vermeye hazırım. Bu arada umarım toz pastel çalışmalarımı beğenmiş sinizdir.

Şimdilik Hoşçakalın. :)




2 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Teşekkürler 😍 Aslında yetenek yok ama isteyince oluyor bişeyler, tabi hocamızın da yardımı ile

      Sil